Part

The 2022 archive

Tamara Al Saadi

1914-1918. At the dawn of a patriotic mythology that leaves no room for doubt, what’s left of those who see themselves leaving for war?

Partie, Tamara Al Saadi, 2022 © Christophe Raynaud de Lage / Festival d'Avignon

Presentation

1914-1918. Caught in the teeth of the ideological shredder of official discourse, what’s left of those who see themselves leaving for war? What can one still hear from oneself and from the world when facing a patriotic mythology that leaves no place for doubt? A unique duet, bringing together dramatic performance and sound creation, which invites the audience to become actors of history…

Comédienne, Justine Bachelet collabore, depuis sa sortie du CNSAD, avec Frédéric Jessua, Antoine Reinartz, Cosme Castro et Léa Forest, Jeanne Frenkel, Michel Fau, David Roux, Paul Verhoeven, Elise Chatauret et Thomas Pondevie, Ivo Van Hove, Thomas Lilti, Tamara Al Saadi…

Ingénieure du son et bruiteuse, Éléonore Mallo a travaillé pour le cinéma (Bertrand Mandico, Hubert Viel), la radio, le théâtre (François Orsoni) et collabore régulièrement avec la Philharmonie de Paris.

Distribution

With Tamara Al Saadi, Justine Bachelet, Éléonore Mallo, Jennifer Montesantos

Text, direction and dramaturgy Tamara Al Saadi
Sound Eléonore Mallo
Costumes Pétronille Salomé

Technical conception Jennifer Montesantos
Production management Elsa Brès
Diffusion Séverine André Liebaut
Production and public relations Coline Bec

Production

Production Compagnie La Base
Co-production SACD, Festival d'Avignon, Théâtre Dijon Bourgogne CDN, Théâtre des Quartiers d'Ivry CDN du Val-de-Marne, Espace 1789 Scène conventionnée pour la danse de Saint-Ouen
With the support of the Drac d'Île-de-France-ministère de la Culture, Conseil départemental de Seine Saint-Denis, Théâtre de Rungis, Centquatre-Paris

Pictures

Audiovisual